سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه درهنگام خرید فرش کاشان، فرش درجه یک کاشان را بشناسیم؟

 

اگر قصد خرید فرش آن هم از بهترین نوع فرش یعنی فرش کاشان را دارید،حتما به نکات زیر دقت فرمایید.

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی مختصر و مفید درمورد خرید فرش ماشینی کاشان و مهمترین نکاتی که فرش ماشینی درجه یک باید داشته باشد به شما عزیزان ارائه دهیم.

به دلیل آن که فرش ماشینی جزء وسایلی نیست که بتوان آن را در فاصله زمان های کوتاهی تعویض کرد،فرش ماشینی را در دسته محصولاتی با طول عمر زیاد به حساب می آورند.به همین دلیل و همچنین قیمت نسبتا بالای این کالا نسبت به بسیاری از کالاها،خریداران هنگام خرید فرش دقت بیشتری داشته و برای خرید فرش درجه یک بیشتر تحقیق می کنند.

فرش کاشان همچون دیگر فرش ها از نظر زیبایی و کیفیت و دوام به چند دسته تقسیم می شود.

اولین دسته یعنی فرش ماشینی درجه یک که آن را با نام فرش صادراتی نیز می شناسند، از بهترین نوع فرش کاشان می باشد و دارای یک سری خصوصیات ظاهری و فنی می باشد که به تک تک آنها اشاره می کنیم.

از مهمترین ویژگی های فرش ماشینی درجه یک مواد اولیه آن است.مواد اولیه مرغوب باعث افزایش مقاوت و دوام و استحکام فرش کاشان می شود.این مواد اولیه که در فرش کاشان استفاده می شود شامل نخ تار و نخ پود و نخ خاب می باشد.

نخ خاب الیافی است که ظاهر و رنگ فرش را نشان می دهد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نخ تار و نخ پود الیافی است که پیکره و بدنه فرش را تشکیل می دهند.

معمولا در فرش ماشینی درجه یک کاشان از ترکیب پلی استر و پنبه برای نخ تار و پود و از الیاف اکرولیک هیت ست شده برای نخ خواب فرش کاشان استفاده می شود.کارخانه تولیدکننده فرش کاشان برای بالا بردن کیفیت و استقامت و مقاوم سازی الیاف اکرولیک،آنها را در طی فرآیندهایی تحت بخار و حرارت قرار می دهند تا به صورت هیت ست دربیایند.استفاده از الیاف اکرولیک هیت ست شده در فرش کاشان باعث مقاومت هرچه بیشتر فرش ماشینی کاشان در برابر فشار و نور خورشید و شست و شو،حرارت های غیرمستقیم و رطوبت و همچنین دوام و طول عمر هرچه بیشتر فرش و درخشندگی و جذابیت فرش کاشان می شود.

مورد دیگری که در کیفیت فرش کاشان تاثیر بسزایی دارد،ماشین آلات و دستگاه های بافت فرش ماشینی می باشد که برای بافت فرش درجه یک کاشان از دستگاه های مدرن و پیشرفته استفاده می شود.

خرید فرش

 

نکات قابل توجه هنگام خرید فرش

 

درصورتی که هنگام خرید فرش با ویژگی های زیر مواجه شدید به این معناست که فرش ماشینی که مشاهده می فرمایید درجه یک نمی باشد:

  1. سوراخ بودن فرش که به دلیل پاره شدن نخ فرش در هنگام بافت می باشد.
  2. نبافت یا همان جاماندن بافت فرش
  3. پارگی فرش
  4. تکرار سیلندر در زمینه فرشک