سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید فرش کاشان

 

هنگام خرید فرش کاشان به موارد زیر دقت کنید

خرید فرش کاشان

در فرهنگ ما مردم ایران وقتی 2جوان ایرانی می خواهند زندگی جدیدی را شروع کنند، خانواده های هر دو طرف برای آسان شدن زندگی آنان و کم کردن هزینه های آنها وسایل اولیه و ضروری زندگی از جمله فرش که غالبا فرش ماشینی کاشان می باشد،به عنوان هدیه به خانه عروس و داماد می برند.

خرید فرش از ملزوات زندگی ما ایرانیان می باشد. خرید فرش برای جهیزیه نیز از مورادی است که سهم بسیاری از بازار را به خود اختصاص داده است.خرید فرش برای جهیزیه عروس آسان و درعین حال حساس تر از خرید فرش ماشینی برای منازلی است که چند سالی از زندگی آن خانواده می گذرد و دلیل آن این است که اگر خرید فرش کاشان برای جهیزیه به عنوان اولین خریدها باشد،راحت تر می توان سایر وسایل همچون مبلمان و پرده را با آن ست کرد.

حتما قبل از خرید فرش این سوال از ذهن شما گذشته است که برای منزل خود چه فرش ماشینی مناسبت است؟

اگر این سوال را از فروشندگان فرش ماشینی کاشان بپرسید هر کدام با توجه به تجربه شخصی خود شما را راهنمایی خواهند کرد اما اطلاعات هر فرونده فرشی کامل نیست پس بهتر است قبل از خرید فرش اطلاعات پایه ای در این زمینه داشته باشید.

فرش جهیزیه نامی است که به هر نوع فرشی که توسط نوعروسان انتخاب می شود اطلاق می شود و نام کالا و یا فرشی خاص برای جهیزیه نیست.فرش جهیزیه می تواند فرش ماشینی 700 شانه، فرش ماشینی 1000 شانه، فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه از جنس الیاف اکرولیک هیت ست شده،پلی پروپیلن و پلی استر و یا ترکیب هر کدام از آنها با رنگ زمینه های مختلف تیره و روشن باشد   .از گلیم فرش و انواع گبه ها برای اتاق خواب، آشپزخانه و راهروها و جلوی درب ورودی و جلوی درب سرویس بهداشتی استفاده می شود.از دیگر فرش های ماشینی در سایزهای کوچک نیز برای جلوی درب ورودی و جلوی درب سرویس بهداشتی و راهروها و اتاق خواب ها استفاده می شود.به دلیل آنکه منزل نوعروسان عموما کوچک است خرید فرش های مدرن و فانتزی به دلیل رنگ های روشن و طرح های ساده بیشتر مورد پسند زوج های جوان قرار می گیرد.

بعضی از فروشندگان فرش، ایده های جدیدی به کار برده و پک فرش جهیزیه با قیمتی مناسب تر همراه با چند تخته فرش در ابعاد و طرح های مختلف ولی هماهنگ با یکدیگر تهیه کرده که البته بنا بر ذوق و سلیقه مشتری قابل تعویض خواهد بود.

بهترین نوع فرش که به خصوص برای جهیزیه به مشتریان توصیه می شود، فرش ماشینی کاشان آن هم از نوع درجه یک و با تراکم های بالا می باشد.خرید فرش های درجه دو و درجه سه باعث می شود بعد از گذشت چند سال فرش مورد آسیب قرار بگیرد و زوج مجبور به پرداخت هزینه ای مجدد برای تهیه فرش ماشینی خوب شوند.

تعداد شانه وتراکم فرش ماشینی باید متناسب با کاربرد آن باشد.فرش های ماشینی با تعداد شانه و تراکم بالاتر مناسب برای مکان هایی است که زیبایی از کاربرد مهمتر باشد.فرش ماشینی 700 شانه یکی از بهترین انتخاب ها برای مکان های پر رفت و آمد می باشد.فرش برای قسمت هایی از منزل که ممکن است در معرض آلودگی بیشتری قرار گیرند و بیشتر نیاز به شستشو داشته باشند بهتر است از گبه و گلیم فرش ها استفاده شود که مقاومت بیشتری در برابر شستشو دارند.

 

نکات قابل توجه هنگام خرید فرش کاشان

طرح و رنگ مناسب فرش و قرینگی آن بر درجه تاثیر بسیاری دارد.تنوع رنگی نامناسب، بافت اشتباه و یا عدم قرینگی از ویژگی های فرش ماشینی درجه یک کاشان نمی باشد.تکرار سیلند و بافت تکراری، استفاده نکردن از الیاف مرغوب، دررفتگی نخ و تفاوت سایز با ابعاد استاندارد و عدم کیفیت کافی رنگ و ... مواردی هستند که باعث کاهش کیفیت فرش ماشینی کاشان می شود و خرید فرش کاشان با این ویژگی ها به عنوان فرش جهیزیه مناسب نخواهد بود.